AmazeVR heeft een bedrag van 17 miljoen dollar opgehaald in een investeringsronde. Dit geld wil het bedrijf gebruiken om immersieve muziekervaringen te creëren door middel van VR-concerten. Er is al een showcase met Megan Thee Stallion.
De ceo van AmazeVR, Steve Lee, zegt dat zijn start-up van plan is om de financiering te gebruiken om samenwerkingen te kunnen regelen met artiesten, managementbureaus, labels en uitgevers. Momenteel is het bedrijf in gesprek met potentiële partners. Het gaat om samenwerkingen met ’topartiesten in de Verenigde Staten’.
Aan het begin van dit jaar haalde het bedrijf dat in 2015 werd opgericht al 15 miljoen dollar op. De investeringsronde van 17 miljoen dollar brengt het totaal nu op 47,8 miljoen dollar aan opgehaald geld voor het platform voor VR-concerten. AmazeVR heeft eerder dit jaar een eerste showcase opgezet met Megan Thee Stallion in de Verenigde Staten.
VR-concerten dankzij lockdowns
Vanwege de coronapandemie en de lockdowns die daar wereldwijd uit voortkwamen, heeft de entertainmentsector rake klappen gehad. Veel artiesten moesten hun concerten verplaatsen. Sommigen zijn in de tussentijd overgestapt naar online concerten. Door de pandemie hebben online concerten aan populariteit gewonnen, bij zowel het publiek als bij de artiesten. AmazeVR slaat dit pad in met de gedachte dat virtuele liveshows de entertainmentindustrie gaan overnemen.
“De VR-entertainmentindustrie groeit snel. Wij geloven dat muziek en gaming twee van de meest veelbelovende sectoren zijn voor toekomstige ontwikkeling”, zegt een woordvoerder van één van de investeerders, de Koreaanse entertainmentgigant CJ ENM, tegen TechCrunch. “CJ ENM wil concerten en muziekshows op tv omzetten in VR-muziekervaringen met de beste technologie van AmazeVR”, voegt de woordvoerder er aan toe.