De langverwachte Augments-functie voor de Meta Quest 3 laat langer op zich wachten dan verwacht. Andrew Bosworth, de CTO van Meta, legt uit hoe het komt dat de functie is uitgesteld.
Bosworth zei op Instagram dat het team de Augments-functie in januari uitprobeerde, maar het niet goed genoeg vond. Het voelde als een ‘speeltje’ en niet als een krachtige functie. Dat zou komen door beperkingen in het systeem. Het team besloot daarom om de functie helemaal opnieuw te ontwerpen. Hierdoor duurt het langer voordat Augments klaar is voor gebruik.
Augments zou aanvankelijk in de herfst van 2023 uitkomen, maar Meta zegt inmiddels dat de functie ergens in 2024 zijn opwachting maakt op de Quest 3. Volgens AndroidCentral richt het bedrijf zich op de herfst van dit jaar. Volgens Bosworth wil Meta geen dingen uitbrengen waar ze zelf niet enthousiast over zijn. De komst van Augments duurt daardoor langer dan gebruikers hadden gehoopt.
| De Meta Quest 3 is onder andere te koop bij Coolblue.
In zijn Instagram-uitzending liet Bosworth doorschemeren dat er dit jaar geen Meta Quest Gaming Showcase zal plaatsvinden. De CTO zegt dat het evenement niet elk jaar gehouden wordt, vooral niet als er ‘grote releases’ aankomen. Die grote releases verschijnen in de herfst van dit jaar, wanneer Meta zijn Connect-event houdt. Mogelijk doelt Bosworth hier onder meer op de nog onaangekondigde Meta Quest 3S.
De Augments-functie voor de Quest 3 werd door Meta aangekondigd tijdens het Connect-event in oktober 2022. De feature maakt het voor gebruikers mogelijk om digitale objecten of informatie in de ‘echte omgeving’ te plaatsen. Virtuele elementen kunnen zo geïntegreerd worden in de realiteit. Het gaat bijvoorbeeld om digitale meubels, personages of (kunst)objecten die in de fysieke ruimte van de Quest 3-gebruiker verschijnen.
| Lees ook: Logitech introduceert eerste VR-stylus voor Meta Quest