HEMA brengt als eerste Nederlandse merk kledingcollectie naar metaverseplatform Roblox

Winkelketen HEMA brengt in samenwerking met de digitale agency Gospooky een kledingcollectie naar het metaverseplatform Roblox. Het is het eerste Nederlandse merk dat Roblox inzet voor marketingdoeleinden.

Het gaat om een zomercollectie met de naam Slayma, wat een samentrekking is van HEMA en ’to slay’. Deze Engelse uitdrukking wordt door jongeren gebruikt als synoniem voor iets ‘uitstekend’ of ‘fantastisch’ doen.

Naast kledingstukken zoals een tompouceshirt komen er ook andere typische HEMA-items naar het free-to-play-platform Roblox, zoals een rookworstketting en een hotdogtas. De back-to-school-campagne van de winkelketen eindigt op 27 augustus. Tot die tijd kunnen Roblox-gebruikers de Slayma-collectie aankopen in ruil voor virtuele munten (die gekocht kunnen worden met echt geld).

Verschillende Roblox-personages
Er is genoeg te personaliseren in Roblox (Bron: Roblox)

Over HEMA en Roblox

HEMA werd in 1926 opgericht als de Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam. De winkelketen verkocht alleen producten voor eenheidsprijzen, zoals 10, 25 of 50 cent. In 2016 werd het warenhuis een van de eerste klanten van Gospooky, waarna de oerhollandse winkelketen ook via sociale media veel bereik wist te behalen.

Recent verscheen Roblox op de Meta Quest 2 en Quest Pro, waar het platform binnen minder dan een week al meer dan 1 miljoen downloads binnenhaalde. Ter vergelijking: Meta heeft tot nu toe ongeveer 20 miljoen exemplaren van zijn VR-brillen verkocht. Roblox heeft ongeveer 65 miljoen dagelijkse gebruikers en is al sinds 2006 actief op de pc. Daarnaast is het metaverseplatform ook beschikbaar op de Xbox Series X/S, Xbox One, iOS en Android.

| Lees ook: Deze nieuwe VR-games kun je verwachten in augustus